صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
با ما همراه باشید با خبرهایی از دنیا تکنولوژی
Farid dadashi دو شنبه 19 دی 1390برچسب:,

نوت بوک جیبی در ابعاد واقعی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب...

 
 

ابر کامپیوتر ژاپنی که نام اش K است، حالا کمی پر سرعت تر شده و توانسته مقام نخست دنیا را از آن خود کند. این ابر رایانه که قدرت پردازشی ۱۰/۵ پتافلوپ را در اختیار دارد، می تواند در هر ثانیه ۱۰/۵ بیلیارد محاسبه انجام دهد. که این عدد K را در صدر ابر کامپیوترهای حال حاضر در دنیا قرار داده است.
این ابر کامپیوتر توسط وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، دانش و تکنولوژی و شرکت فوجیتسو به منظور شکستن سد ۱۰ پتافلاپی ساخته شده است. K دارای ۸۸۰۰۰ رایانه فوجیتسو با معماری SPARC64 VIIIfx می باشد و این ابر رایانه در ۸۶۴ رک جاسازی گشته است. محل کنونی این غول پردازشی در لابراتوار ریکن شرکت فوجیتسو، واقع در Kobe، ژاپن است.
با وجود اینکه این ابر کامپیوتر دارای بازدهی ۹۳٪ است، هزینه برق مصرفی آن در سال حدود ۱۰ میلیون دلار است آن هم در صورتی که با سرعت یک پتا فلاپ اش کار کند! بنابراین اگر بخواهند از تمام قدرت پردازشی این ابر رایانه استفاده کنند مصرف انرژی اش سرسام آور خواهد بود.
ژاپنی ها پیش از این و در سال ۲۰۰۹ قصد داشتند این رکورد را بشکنند اما رکود اقتصادی در آن سال سبب شد که این پروژه ۱.۲ میلیارد دلاری تا هم اکنون به تعویق بیوفتد. اما در نهایت آنها توانستند با ادامه پروژه، یک مرز جدید محاسباتی برای ابررایانه های دنیا ثبت کنند.
نظر شما راجع به این ابر کامپیوتر چیست؟ آیا تا به حال ابر کامپیوتری را از نزدیک دیده اید؟

 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از عصر ارتباط، قابلیت‌های اینترنتی تلویزیون‌های جدید در ایران با پشتیبانی‌های فنی مورد نیاز، همراه نیست و در حالی که سازندگان این قابلیت‌های جدید را به تلویزیون‌های خود اضافه می‌کنند، فقدان فناوری‌های لازم جهت لذت‌بردن ایرانی‌ها از این مزایا برای کاربران مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. نخستین مشکل افزایش قیمت تمام‌شده دستگاه است که کاربر را مجبور به صرف هزینه برای مواردی می‌کند که در ایران هیچ استفاده‌ای ندارند و کاربر در نهایت تنها از قابلیت نمایش تلویزیون خود استفاده خواهد کرد. عیب بزرگ دوم نادیده‌ گرفتن مزایای بسیار زیاد این فناوری است که در نسل جدید این ساخته‌ها متجلی شده و دسترسی کامل به فضای مجازی اینترنت را برای کاربر میسر می‌کند.

تلویزیون‌های جدید که به Google TV موسوم هستند به سرعت در حال پیشرفت بوده اما نخستین تلویزیون گوگلی دنیا توسط سونی ساخته شده و تحت سری NSX-GT1 و با ابعاد مختلف روانه بازار می‌شود. این تلویزیون همانند یک رایانه چندرسانه‌ای قدرتمند کاربر را در فضای نامحدود اینترنت همراهی می‌کند و حداقل فایده آن راحتی کارکرد در مقایسه با رایانه‌های معمولی است.



ادامه مطلب...
Farid dadashi چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:,

چاپگر جدید دل که نام "Dell Wasabi PZ310" را به آن اختصاص داده اند، می تواند اطلاعات، یعنی تصاویر را از گوشی موبایل به صورت بلوتوث دریافت کرده و با کیفیت بسیار بالا و در زمان کوتاه یک دقیقه ای به چاپ برساند. این چاپگر در سه رنگ سیاه و سفید، آبی و صورتی ساخته شده است و با قیمت ۹۹ دلار عرضه می شود. البته بعد از مدتی این قیمت به ۱۴۹ دلار تغییر خواهد یافت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Farid dadashi جمعه 6 آبان 1390برچسب:,

ارسال تصاویر تمام اچ دی به صورت بی سیم از روی لپ تاپ روی تلویزیون خانه چیزی است که هنوز در دسترس هر کسی نیست. اما با داشتن این ست StreamHD می توانید با صرف ۱۳۰ دلار این امکان را داشته باشید.
با خرید آن یک قطعه یو اس بی به لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی شما متصل می شود و در طرف دیگر یک گیرنده است که خروجی HDMI دارد و به تلویزیون متصل می شود. حالا همه چیز آماده پخش مستقیم ویدیو از روی کامپیوتر روی تلویزیون خانگی است بدون هیچ گونه سیم کشی اضافه ای.
در حال حاضر این تقریبا ارزان ترین روش برای انتقال بی سیم تصاویر با کیفیت 1080p به تلویزیون به حساب می آید و Warpia شرکت سازنده می گوید برد آن تا ۹ متر می رسد.
اگر فیلم زیاد نگاه می کنید یا یک کامپیوتر رومیزی مخصوص دانلود و نگهداری فیلم ها در اتاق کنار تلویزیون دارید، شاید این یک راه حل عالی برای پخش فیلم هایتان باشد.

Farid dadashi جمعه 6 آبان 1390برچسب:,

شرکت اچ پی این روزها زیاد خوشحال نبوده است. با اینکه این شرکت بزرگترین فروشنده کامپیوترهای شخصی در جهان به حساب می آید اخیرا با سقوط بزرگی در سهام اش مواجه بوده و حتی تصمیم گرفته بود برای حل بحران اش بخش تولید کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ اش را مجزا کرده و در قالب یک شرکت دیگر در بیاورد.



ادامه مطلب...
Farid dadashi سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:,



www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 

با این نرم افزار می توانید اطلاعات، تصاویر، ویدیو ها و غیره را بین ویندوز و اندروید به اشتراک بگذارید. هرچند هنوز Android Market گوگل از این نرم افزار پشتیبانی نمی کند اما باز هم می توانید صدها نرم افزار تست شده را با BlueStacks در ویندوز اجرا کنید. با این نرم افزار حتی می توانید میانبر نرم افزارهای اندرویدی مورد علاقه خود را برروی دسکتاپ قرار دهید تا به آنها دسترسی ساده و سریع داشته باشید.

 برای دانلود

 نرم افزار BlueStacks App Playerبه وب سایت این شرکت مراجعه کنید.

در حال حاضر این نرم افزار تنها برروی سیستم عامل ویندوز کار می کند اما تولید کننده آن اعلام کرده که در حال ساخت نسخه Mac OS X آن است و به زودی امکان اجرای نرم افزارهای اندرویدی برروی سیستم عامل اپل نیز میسر خواهد شد.

 

نرم افزار مجانی App Player امکان اجرای نرم افزارهای Android را برروی ویندوز فراهم می کند. این نرم افزار که توسط BlueStacks تولید شده، قادر است نرم افزارهای اندرویدی را برروی کامپیوتر و تبلت های ویندوزی اجرا کند. App Player، نرم افزار های تبلت و تلفن های اندرویدی را درحالت تمام صفحه و یا در سایز پنجره و بدون هیچ گونه تغییری در نرم افزار اجرا می کند.

Farid dadashi سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:,



www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniaTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نور، شکل گرافیکی صفحه لمسی را روی سطح مورد نظر شما نمایش می دهد و شما می توانید این نور را لمس کنید تا دستور خود را به دستگاه OmniaTouch ارسال کنید. در ادامه نحوه عملکرد OmniaTouch را بررسی می کنیم.

محصولات جدید مایکروسافت، همواره هیجان انگیز خلاقانه و مبتکرانه بوده و هستند.

این بار نیز این کمپانی بر روی محصول جدیدی که ظاهری مشابه Kinect دارد، تمرکز کرده است. این محصول که OmniaTouch نام دارد قادر است حرکت دست و لمس قسمت های مختلف را درک کند.

زمانی که OmniaTouch قسمتی از سطح را با استفاده از نور پروژکتور، روشن می کند شما می توانید آن را لمس کنید و دستورات لازم را به این وسیله به دستگاه مورد نظر ارسال کنید.

Omniatouch روی شانه کاربر نصب می شود و با استفاده از پروژکتو نور لازمه را بر روی هر سطحی منتقل می کند. این دستگاه قادر است تماس دست با سطح مورد نظر را تشخیص دهد.

ویدئویی که در ادامه موجود است و مشاهده آن را به شما توصیه می کنیم، عملکرد این دستگاه را نمایش می دهد.

تصور کنید ورود این محصول به بازار و ارسال دستورات از طریق لمس نور، می تواند فوق العاده شگفت انگیز باشد. خصوصا در دنیای بازی های سه بعدی این ویژگی بسیار کاربردی است.

به نظر شما با استفاده از این دستگاه چه قابلیت هایی به دنیای بازی و یا دنیای واقعی اضافه می شود.

Farid dadashi یک شنبه 1 آبان 1390برچسب:,


 


 

1976 - Apple I

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون


ادامه مطلب...

آیفون ۴ به نمایشگر اش با 326ppi می نازد و البته ابتدای امسال بود که توشیبا با ارایه یک نمایشگر 367ppi چهار اینچی، نشان داد که جا برای پیشرفت در تراکم پیکسل ها هنوز زیاد است. امروز هم این شرکت نمایشگری ۶ اینچی نشان مان داد که تراکم پیکسلی خارق العاده 498ppi دارد و رزولوشنی معادل 2560 در 1600 را در اختیار شما قرار می دهد. چیزی که به گفته این شرکت فراتر از میزانی است که برای دیدن تصویر واقعی نیاز دارید...

 



ادامه مطلب...

طی دو دهه گذشته تکنولوژی پیشرفتی ورای گمان و باور انسان داشته است و کیفیت زندگی کاربرانش را دگرگون کرده است. چه کسی در دنیای ۱۹۹۰ می توانست جهان امروزی را تصور یا باور کند؟ مثلا ما روز به روز بیشتر توسط سیستم جهان شمول اطلاعات به یکدیگر متصل می شویم و این سیستم تقریبا با زندگی روزمره ما عجین شده است.

در ادامه مطلب نگاهی به ۵ تکنولوژی نوپای امروزی داریم که مطمئنا کیفیت زندگی در دهه آینده را تحت تاثیر قرار خواهند داد.....




ادامه مطلب...
Farid dadashi سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:,

آمار جدید نشان می دهد که ویندوز ۷ سرانجام به مقام پر استفاده ترین سیستم عامل دنیا نایل آمده است. البته پیش از این نیز افتخار این مقام در اختیار برادر کوچکتر همین سیستم عامل، یعنی ویندوز اکس پی بوده است اما سر انجام به نظر می رسد این ماه ویندوز ۷ موفق شده رتبه اول را از آن خود بکند....

 



ادامه مطلب...
Farid dadashi سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:,

دنیس ریچی – Dennis Ritchie – که بیشتر به خاطر ساخت زبان C و همکاری‌اش در ساخت سیستم عامل یونیکس شناخته می‌شد، پس از یک دوره طولانی تحمل یک بیماری ناشناس در سن ۷۰ سالگی درگذشت. خبر فوت او توسط دوست و همکار گذشته‌ی او، راب پایک – Rob Pike – در پیامی در گوگل+ اعلام شد: «من ایمان دارم که هستند کسانی که از عظمت مشارکت‌های او قدردانی و بطور شایسته‌ای برای فوت او سوگواری می‌کنند. او مردی ساکت و مرموز بود، اما همچنین یک دوست، همکار و همیار برای من بود و مسلما دنیا یک ذهن برتر را از دست داد.»

کارهای ریچی با کِن تامپسون – Ken Thompson – در ساخت سیستم عامل یونیکس، آنها را به دریافت جایزه‌ی Turing در سال ۱۹۹۳، مدال IEEE Hamming در سال ۱۹۹۰، مدال ملی فناوری در سال ۱۹۹۹، و جدیدترین آنها، جایزه‌ی ژاپن برای اطلاعات و ارتباطات در سال ۲۰۱۱، رهنمود کرد.

یونیکس از تلاش‌های ریچی و همکارانش برای ساخت یک سیستم عامل ساده‌تر، تمیزتر ساخته شد و بعنوان یک واکنش به «سندرم سیستم بزرگ – big system syndrome» چیزی که آنها در سیستم عامل‌های معاصر می‌دیدند، بود. از روزهای اول در آزمایشگاه Bell در سال‌های ۱۹۷۰، یونیکس باورهای مردم را درباره‌ی آنچه که به عنوان سیستم عامل تعریف شده بود را تغییر داد....



ادامه مطلب...
Farid dadashi یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,
خرید اسکایپ توسط مایکروسافت تائید شد
بزرگترین ولخرجی مایکروسافت!
این معامله سبب خواهد شد تا مشتریان جدید برای نرم‌افزارهای آفیس و ویندوز مایکروسافت پیدا شود.
 
 

به گزارش جام نیوز به نقل از وایمکس‌نیوز، مایکروسافت تاییدیه‌ اتحادیه‌ اروپا برای خرید اسکایپ(Skype) به مبلغ 8.5 میلیارد دلار را به دست آورد. اسکایپ در حوزه‌ خدمات صوتی و ویدیویی فعالیت می‌کند و خرید آن بزرگترین خریدی است که مایکروسافت تاکنون انجام داده است.
کمیسیون اروپا اعلام کرد طبق تحقیقاتی که انجام داده است فعالیت‌های اصلی اسکایپ در حوزه‌ ارتباطات ویدیویی است که مایکروسافت هم در این حوزه با پیام رسان ویندوز لایو فعال است. به نظر کمیسیون اروپا در این بازار بالنده که بازیگران متعددی مثل گوگل دارد در مورد رقابت نگرانی وجود ندارد.
این معامله سبب خواهد شد تا مشتریان جدید برای نرم‌افزارهای آفیس و ویندوز مایکروسافت پیدا شود. کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده هم در ماه ژوئن این معامله را تایید کرد.
 

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد