صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
با ما همراه باشید با خبرهایی از دنیا تکنولوژی

اینترنت روز به روز نقش مهمتری را در پیشرفت جوامع بشری بازی می کند و به همین علت در حال حاضر دسترسی ارزان و سریع یکی از عوامل موثر در پیشرفت هر جامعه به حساب می آید. این موضوع سبب شده که سازمان ملل هم برنامه ریزی های ویژه ای برای افزایش سطح دسترسی مردم دنیا به اینترنت داشته باشد...



ادامه مطلب...
Farid dadashi سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:,

انگیزه‌ی اصلی که سبب شد به نگارش این موضوع بپردازم٬ خواندن مطلب 1 پزشک در رابطه با نحوه خرید کتاب الکترونیکی از فروشگاه کیندل آمازون در ایران بود. از آن مطلب و نظرهایی که نوشته شده است مشخص است که در این بازار بی رونق کتاب خوانی٬ هنوز هم هستند افرادی که مشتاق خواندن کتاب‌های الکترونیک بر روی پی‌سی یا گجت‌های خود هستند.

 

kindle-ereader

از آنجا که خرید گیفت کارت کیندل برای کاربران ایرانی خیلی بیشتر از مقدار واقعی آن هزینه در بر داشته و از طرفی ممکن است هر کاربری توانایی خرید آنرا نداشته باشد٬ در این پست تصمیم گرفتم شما را با مجموعه بزرگی از کتاب‌های فروشگاه کیندل آشنا کنم که می‌توانید به صورت رایگان برای کتاب‌خوان کیندل خود بارگیری نمایید. این مجموعه شامل 15748 کتاب در موضوعات مختلف است که نسخه کیندل آن به طور رایگان عرضه شده است. توجه داشته باشید که برای دریافت کتاب‌ها باید یک حساب کاربری در آمازون داشته باشید. پس از دریافت هر کتاب٬ می‌توانید از طریق کتاب‌خوان کیندل یا برنامه کیندلی که بر روی ویندوز یا iOS یا مکینتاش خودنصب نموده‌اید دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به این مجموعه جالب و رایگان اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت رایگان نرم افزار کتاب خوان کیندل برای پی‌سی از لینک مستقیم اینجا را کلیک کنید.

Farid dadashi سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:,

درست است که گوگل خیلی دیر به بازار مرورگرها وارد شد اما رشد باورنکردنی‌ای در این زمینه داشت. گوگل با عرضه مرورگر گوگل کروم خود علاوه بر اینکه جنگ خود با مایکروسافت را به این حوزه هم کشاند قصد گرفتن سهم بیشتری در بازار مرورگرها را داشت. تیم حرفه ای توسعه دهنده ، رعایت استانداردهای وب و پشتیبانی و به روز رسانی سریع کروم باعث شد تا راهی را که موزیلا با فایرفاکس خود در مدتی طولانی پیمود سریع‌تر بپیماید.بنا بر گزارش eweek سهم گوگل از مرورگرهای مورد استفاده کاربران اینترنتی به رقم دویست میلیون رسیده است که این روند رو به جلو با شتابی فزاینده ادامه دارد.

www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 


هنوز سه سال از عمر مرورگر google chrome نمی‌گذرد که لری پیج سهم ۲۰۰ میلیونی گوگل را در میان سایر مرورگر ها عنوان می‌کند. رشد این مرورگر کماکان رو به جلو است بطوریکه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۰ سهم آن در میان سایر رقبا ۱۲۰ میلیون بود و این مقدار در ماه می سال جاری میلادی ( ۲۰۱۱ ) به ۱۶۰ میلیون رسید و در عرض چند ماه از مرز دویست میلیون گذشت.در میان مرورگرها اینترنت اکسپلورر بدلیل پیش فرض بودن در ویندوز هنوز رتبه اول مرورگرها را از آن خود کرده است هرچند سهم زیادی را نسبت به قبل به سایر رقبا واگذار نموده است.فایرفاکس در رتبه دوم قرار دارد و کروم سهمی ۱۵ درصدی در بین سایر رقبا دارد و سافاری و اپرا در مکان‌های بعدی قرار دارند. طبق گزارش eweek گوگل کروم توانسته است در برخی کشورها مانند انگلیس از فایرفاکس پیشی گرفته و رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.


 

 



www.iranvij-group.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌


گزارش ها حاکی از آن است که گوگل فضای اداری خود را با خرید یک مجتمع اداری با نمای زیبای کوهستانی و با پرداخت هزینه 100 میلیون دلار افزایش داده است. رشد گوگل و توسعه سرویس های مختلف این شرکت منجر به جذب نیروهای انسانی بیشتر و نیاز به فضای بزرگ تر شده است. دفتر جدید غول اینترنتی دنیا بیش از 22 هزار متر مربع مساحت دارد و در نزدیکی دفتر مرکزی این شرکت واقع شده است.


سخنگوی گوگل موضوع خرید دفتر جدید که به "Landmark at Shoreline" معروف است را تایید کرد. معاون مدیرعامل در زمینه خدمات املاک و مستغلات و محل کار گوگل، در این رابطه گفت: "از آنجای که ما استخدام نیروهای جدید را ادامه می دهیم این موضوع بسیار مهم است که محل کار مناسبی را برای کارمندان جدید پیدا کنیم. Landmark در مکان استراتژیک و نزدیک به دفتر اصلی ما واقع شده است و ما قصد داریم این مکان را با دفتر اصلی گوگل ترکیب کنیم."

مجتمع جدید اداری گوگل فضای کافی برای 960 کارمند جدید را دارد. اما سخنگوی گوگل در مورد تعداد کارمندانی که قرار است در این دفتر شروع به کار کنند صحبتی نکرده است.


Farid dadashi یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,

به‌منظور رقابت با شرکت اپل و آمازون

گوگل مجوز می گیرد؟!
چهار شرکت بزرگ موسیقی مذاکراتی را برای دادن جواز کاتالوگ‌های خود به گوگل برای این فروشگاه جدید آنلاین انجام داده‌اند.
 

به گزارش جام نیوز به نقل از ایسنا، گوگل به‌منظور رقابت با شرکت اپل و آمازون در حال ایجاد یک فروشگاه آنلاین موسیقی است، اگرچه ممکن است این شرکت، این سرویس را بدون حقوق فروش آهنگ از بسیاری از بزرگ‌ترین ناشران موسیقی راه‌اندازی کند.
چهار شرکت بزرگ موسیقی مذاکراتی را برای دادن جواز کاتالوگ‌های خود به گوگل برای این فروشگاه جدید آنلاین انجام داده‌اند.
 

Farid dadashi یک شنبه 24 مهر 1390برچسب:,
پیشرفت‌های گوگل در رقابت با فیس‌بوک
شرکت گوگل می‌گوید که در ماه‌های اخیر به شکل چشمگیری بر سود آن شرکت افزوده شده و کاربران با سرعت باورنکردنی به سرویس جدید این شرکت یعنی گوگل پلاس می‌پیوندند.
 

به گزارش جام نیوز به نقل ازروزنامه گاردین، با وجود کاهش نرخ رشد اقتصادی در سراسر جهان، شرکت گوگل اعلام کرده که سود خالص این شرکت به نسبت سه ماهه مشابه سال قبلی حدود 26 درصد افزایش یافته است. در عین حال به گفته مسئولان گوگل این شرکت در رقابت با فیس‌بوک بر سر شبکه‌های اجتماعی پیشرفت زیادی داشته و در ماه‌های اخیر حدود 40 میلیون نفر به سرویس گوگل پلاس پیوسته‌اند.
میزان افزایش سود شرکت گوگل بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های بازار بورس و سهام نیویورک بود. سود خالص گوگل در سه ماهه تابستان امسال به نسبت سال گذشته از دو میلیارد و 170 میلیون به دو میلیارد و 730 میلیون دلار افزایش یافته است. سود خالص این شرکت بدون در نظر گرفتن پرداخت‌های آن به وب‌سایت‌های شریک، به نسبت سه ماهه مشابه سال گذشته 37 درصد بیشتربوده است.
به گزارش روزنامه گاردین تحت تأثیر این وضعیت بهای سهام گوگل در وال استریت حدود شش درصد افزایش یافته و برخی از مؤسسات کارشناسی سهام، این رشد را خارق‌العاده توصیف کرده اند. تعداد کارمندان این شرکت در سه ماهه تابستان حدود دو هزار و 500 نفر افزایش یافته و اکنون در سراسر جهان بیش از 31 هزار نفر را در استخدام خود دارد.
سرویس گوگل پلاس که در حقیقت خدمات جدید گوگل در رقابت با شبکه‌های اجتماعی دیگر است از اواخر ماه سپتامبر راه‌اندازی شد. این شبکه در آغاز کار فقط 10 میلیون مشترک داشت که با رقم 800 میلیونی مشترکان فیس‌بوک فاصله فراوانی دارد. اما در یک ماه گذشته رقم کاربران آن به 40 میلیون نفر رسیده است.
کارشناسان بازار بورس و سهام در آمریکا می‌گویند که دستاوردهای مالی گوگل نشان می‌دهد هنوز هم صنعت دیجیتال از نظر مالی بسیار پررونق و نیرومند است. در اوایل سال جاری میلادی ارزش سهام گوگل حدود 13 درصد تنزل کرده بود. ولی اکنون کارشناسان بازار بورس و سهام می‌گویند که بسیاری از سرمایه‌داران به خرید سهام گوگل علاقه‌مند شده‌اند.

Farid dadashi چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:,
نسخه نهایی فایرفاکس 7


با گذشت حدود ۴۰ روز از انتشار نسخه نهایی فایرفاکس ۶، موزیلا نسخه نهایی فایرفاکس ۷ را منتشر کرد.

به گزارش ایتنا، مرورگر محبوب فایرفاکس که تا پارسال نسخه سوم خود را انتشار داده بود، در سال ۲۰۱۱ میلادی تا به حال ۴ نسخه جدید خود را ارائه داده است.

نسخه ۴، ۵، ۶ و ۷ این نرم‌افزار، در طی حدود ۱۹۰ روز ارائه شده‌اند.

نسخه ۴ فروردین ماه ۹۰، نسخه ۵ خرداد ماه ۹۰، نسخه ۶ مرداد ماه ۹۰ و نسخه ۷ مهر ماه ۹۰ منتشر گردیده است.

رویه موزیلا برای ارائه فایرفاکس پس از ارائه نسخه نهایی فایرفاکس ۴ در نوروز ۱۳۹۰ تغییر کرد.

بدين ترتيب اگر رویه موزیلا مثل ۳ نسخه پیش ادامه پیدا کند، نسخه بتای فایرفاکس ۸ تا چند روز دیگر ارائه خواهد شد و نسخه نهایی ۸ در اواخر آبان یا اوایل آذر ۱۳۹۰ ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان این مرورگر محبوب می‌توانند برای
دانلود نسخه فایر فاکس ۷ اینجا کلیک کنند.
Farid dadashi چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:,


بزرگترین غول اینترنتی 13 ساله شد !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بزرگترین غول دنیای اینترنت، گوگل، ۲۷ سپتامبر 2011 (۵ مهر 1390) وارد سیزدهمین سال از زندگی خود شد. اگر توجه کرده باشید گوگل لوگوی دیروز خود را با یک کیک و 13 شمع روشن به خود اختصاص داد و به این ترتیب، روز تولد بزرگترین موتور جستجوی دنیا را جشن گرفت و این درحالیست که گوگل هر ساله در ۲۷ سپتامبر سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد.



ادامه مطلب...
Farid dadashi سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:,
اعتیاد اینترنتی

همزمان با دسترسی گسترده افراد به اینترنت، شاهد نوع جدیدی از اعتیاد یعنی «اعتیاد اینترنتی» نیز هستیم که مسئله خاص عصر اطلاعات است.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، اعتیاد به اینترنت نیز با علائمی همراه است همچون، اضطراب، افسردگی، کج خلقی، بی‌قراری، تفکرهای وسواسی و یا خیال‌بافی راجع به اینترنت. از طرفی، در عین حال که روابط این افراد (به ویژه کودکان و نوجوانان) در جهان مجازی افزایش می‌یابد، در مقابل از دامنه روابط آنان در جهان واقعی کاسته می‌شود. ضمن آنکه، احتمال لطمه دیدن عملکرد آموزش نیز وجود دارد.

پدیده اعتیاد اینترنتی، همزمان با افزایش دسترسی روزانه مردم به منابع آنلاین شایع‌تر می‌شود. وب، اطلاع‌دهنده، مفید، دارای منابع غنی و سرگرم‌کننده است. اما برای بسیاری از مردمی که به آن معتادند، این منافع، در حال تبدیل شدن به آسیب‌ها و نابهنجاری‌های روانی و رفتاری است.



ادامه مطلب...
Farid dadashi سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:,
ورود اینترنت تمیز به مدارس

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اختیاری بودن حضور در کلاس‌های تقویتی و کنکور نوبت عصر مدارس گفت: با هوشمندسازی مدارس، اینترنت به صورت تمیز و در قالب اینترنت ملی به مدارس وارد می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم بهره‌برداری از دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت فاطمة‌الزهرا (س) در رباط کریم با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای احداث ۳۲ مجتمع آموزشی و پرورشی حیات طیبه در حوزه ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش گفت: در این مجتمع‌ها، راهبری تمام امور به طور عام در دست مدیر مجتمع است و مدیران مدارس تابع آن نیز معاون مدیر مجتمع محسوب می‌شوند.

وی افزود: درخواست من این است که اسامی این مجتمع‌ها به نام حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) تعیین شود چرا که راه تعلیم و تربیت از این مسیر می‌گذرد، هر چند خیرین در انتخاب نام این مجتمع‌ها اختیار دارند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: امسال ۴ میلیون مترمربع مدرسه در کشور ساخته می‌شود همچنین در مهرماه ۲ هزار پروژه آموزشی و پرورشی در کشور افتتاح می‌شود و پس از آن باید به سمت پروژه‌های دهه فجر برویم.

*اینترنت آبکشی شده به مدارس وارد می‌شود
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از هوشمندسازی ۲۰ هزار مدرسه در سراسر کشور تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داد و عنوان کرد: مقرر شده است که طی برنامه پنجم توسعه تمام مدارس کشور هوشمند شوند اما با وجود مدیران فعلی آموزش و پرورش، می‌توان این کار را ۳ ساله نیز انجام داد.

وی در ادامه تصریح کرد: با هوشمندسازی مدارس، اینترنت تمیز و آبکشی می‌شود و به صورت اینترنت ملی «اینترانت» وارد مدرسه می‌شود.
 

Farid dadashi سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:,
بر اساس جدیدترین آمار استخراج شده از وب سایت StatCounter، در بازه زمانی آگوست 2011 تا سپتامبر 2011 (یک ماه اخیر)، اینترنت اکسپلورر، همچنان پیشتاز مرورگرهای مورد استفاده توسط کاربران اینترنت است. 41.89 درصد از کاربران در جهان از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند.

 
مرژانو - مرورگرهای محبوب جهان

 
بعد از اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس با 27.21 درصد در رده دوم قرار دارد. کروم به 23.3 درصد، سفری با 5.31 درصد و اوپرا با 1.67 درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.


ادامه مطلب...
Farid dadashi جمعه 1 مهر 1390برچسب:,

Carol Bartz مدیرعامل ۶۳ ساله یاهو که از ژانویه 2009 به این سمت منصوب گشت، ساعاتی گذشته از کار اخراج شد دقیق این خبر که از بین ایمیل‌های داخلی شرکت یاهو درز پیدا کرده است، اعلام می‌کند Roy Bostock این موضوع را به‌صورت تلفنی به کارول بارتز اعلام نموده است. از طرفی، به گفته منابع دیگر ، این تصمیم از سوی هیئت مدیره یاهو اتخاذ شده است و در حال حاضر، Tim Morse (مدیر امور مالی یاهو)، به عنوان مدیرعامل موقت این شرکت، مشغول به فعالیت است.

مرژانو - مدیرعامل یاهو اخراج شد

خانم Bartz با ارسال ایمیلی به همه کارکنان یاهو، ضمن اعلام خبر اخراج خود از طرف رئیس هیئت مدیره، برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت کرده است. در حال حاضر این شرکت به‌دنبال مدیر عاملی جدید برای انتصاب است و طبق شایعه‌ها، این مورد از ماه‌ها پیش در جریان بوده است.



ادامه مطلب...

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد